|
|
|
|
|
07-03-1950
|
G5-313 (43-480) havde første flyvning. |
|
|
24-03-1950
|
Leveringsflyvningen blev påbegyndt med Flyveløjtnant E. H. Krum-Hansen ved roret fra RAF Moreton Valance til RAF Manston. |
|
|
24-03-1950
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland. |
|
|
27-03-1950
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup. |
|
|
27-03-1950
|
43-480 ankom til Kastrup. |
|
|
31-03-1950
|
Tildelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads. |
|
|
12-12-1950
|
Opmaling, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup. |
|
|
08-01-1951
|
3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723 (stadig ved Stationsværksted Karup). |
|
|
19-01-1951
|
Eskadrille 723. |
|
|
07-02-1951
|
Eftersyn og reparation af landingsstel. Stationsværksted Karup. |
|
|
09-02-1951
|
Eskadrille 723. |
|
|
23-02-1951
|
Test og justering af landingsstel. Stationsværksted Karup. |
|
|
27-02-1951
|
Eskadrille 723. |
|
|
12-11-1951
|
Reparation af bhovedtank, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup. |
|
|
01-02-1952
|
Eskadrille 723. |
|
|
31-03-1952
|
Gloster Meteor 43-480 havarerede ved Søndermark, Viborg, under pilotens første solotur.
Flyet kom ud af kontrol og ramte jorden med cirka 900 km/t, hvor det dannede et krater på 3–4 meters dybde.
Flyverkadet L. Graugård Jepsen omkom ved havariet.
Årsag: Den præcise årsag til havariet er ukendt, men det antages, at en kombination af høj fart og kraftige G-påvirkninger kan have været medvirkende faktorer. |
|