43-475 (43-475)

Fly oversigt

Data
 
FLV: 43-475
C/N: G5-308
Registrering: 43-475
Version: G.41G Meteor F Mk. 4
Leveringsdato: 02-03-1950
Udfasningsdato: 10-07-1952
Flyvetimer:
- Levering: 3 timer 30 minutter
- Udfasning: 376 timer 10 minutter
- Nuværende:

Hændelser

Dato Hændelse  
 
16-02-1950

G5-308 (43-475) havde første flyvning.

01-03-1950

G5-308 stod klar ved fabrikken og blev registreret som 43-475.

01-03-1950

Leveringsflyvningen blev påbegyndt med søløjtnant C. S. Børgesen ved roret, fra RAF Moreton Valance til RAF Manston.

02-03-1950

Leveringsflyvningen fortsatte fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland.

02-03-1950

Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup.

02-03-1950

43-475 ankom til Kastrup.

06-03-1950

Tildelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads.

09-10-1950

Motornacelle beskadiget ved påkørsel.


Flyverløjtnant S. Glarborg Petersen.

02-11-1950

Reparation, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup.

01-12-1950

3. Luftflotille.

08-01-1951

3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723.

15-01-1951

43-475 udlånes sammen med seks Meteor F Mk.4 til Eskadrille 724, indtil de modtager de nyindkøbte Gloster Meteor F Mk.8.

29-01-1951

Flaps udskiftet, Stationsværksted Karup.

30-01-1951

Eskadrille 724.

14-03-1951

Eskadrille 723.

11-10-1951

Lige efter takeoff sprængtes canopy i cirka 400 ft. (122 meter) højde.


Både løjtnant N. K. Dansing og flyet kom sikkert ned på jorden.

18-10-1951

Reparation af nacelle, udskiftning af haleplan og halefinne samt maling af haleområdet, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup.

30-11-1951

Reparation, Stationsværksted Karup.

25-12-1951

Eskadrille 723.

10-07-1952

Under indflyvning til landing i formation på Flyvestation Karup havarerede 43-475.

Da flyet var i cirka 60–100 fods højde (20–30 meter), stallede det og faldt til jorden. Understellet brød sammen, og flyet fortsatte cirka 90 meter hen ad jorden, før det stoppede.

 

Flyverløjtnant Egon Hansen var uskadt på trods af den hårde landing.

Copyright © 2024 www.Stall.Dk. All rights reserved