|
16-02-1950
|
G5-308 (43-475) havde første flyvning. |
|
|
01-03-1950
|
G5-308 stod klar ved fabrikken og blev registreret som 43-475. |
|
|
01-03-1950
|
Leveringsflyvningen blev påbegyndt med søløjtnant C. S. Børgesen ved roret, fra RAF Moreton Valance til RAF Manston. |
|
|
02-03-1950
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland. |
|
|
02-03-1950
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup. |
|
|
02-03-1950
|
43-475 ankom til Kastrup. |
|
|
06-03-1950
|
Tildelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads. |
|
|
09-10-1950
|
Motornacelle beskadiget ved påkørsel.
Flyverløjtnant S. Glarborg Petersen.
|
|
|
02-11-1950
|
Reparation, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup. |
|
|
01-12-1950
|
3. Luftflotille. |
|
|
08-01-1951
|
3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723. |
|
|
15-01-1951
|
43-475 udlånes sammen med seks Meteor F Mk.4 til Eskadrille 724, indtil de modtager de nyindkøbte Gloster Meteor F Mk.8. |
|
|
29-01-1951
|
Flaps udskiftet, Stationsværksted Karup. |
|
|
30-01-1951
|
Eskadrille 724. |
|
|
14-03-1951
|
Eskadrille 723. |
|
|
11-10-1951
|
Lige efter takeoff sprængtes canopy i cirka 400 ft. (122 meter) højde.
Både løjtnant N. K. Dansing og flyet kom sikkert ned på jorden.
|
|
|
18-10-1951
|
Reparation af nacelle, udskiftning af haleplan og halefinne samt maling af haleområdet, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup. |
|
|
30-11-1951
|
Reparation, Stationsværksted Karup. |
|
|
25-12-1951
|
Eskadrille 723. |
|
|
10-07-1952
|
Under indflyvning til landing i formation på Flyvestation Karup havarerede 43-475.
Da flyet var i cirka 60–100 fods højde (20–30 meter), stallede det og faldt til jorden. Understellet brød sammen, og flyet fortsatte cirka 90 meter hen ad jorden, før det stoppede.
Flyverløjtnant Egon Hansen var uskadt på trods af den hårde landing. |
|