43-474 (43-474)

Fly oversigt

Data
 
FLV: 43-474
C/N: G5-307
Registrering: 43-474
Version: G.41G Meteor F Mk. 4
Leveringsdato: 02-03-1950
Udfasningsdato: 18-06-1955
Flyvetimer:
- Levering: 3 timer 10 minutter
- Udfasning: 747 timer 10 minutter
- Nuværende:

Hændelser

Dato Hændelse  
 
03-02-1950

G5-307 (43-474) havde første flyvning.

01-03-1950

G5-307 stod klar ved fabrikken og blev registreret som 43-474.

01-03-1950

Leveringsflyvningen blev påbegyndt med kaptajnløjtnant C. S. Sørensen ved roret, fra RAF Moreton Valance til RAF Manston.

02-03-1950

Leveringsflyvningen fortsatte fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland.

02-03-1950

Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup.

02-03-1950

43-474 ankom til Kastrup.

06-03-1950

Tildelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads.

08-01-1951

3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723.

19-01-1951

43-474 udlånes sammen med seks Meteor F Mk.4 til Eskadrille 724, indtil de modtager de nyindkøbte Gloster Meteor F Mk.8.

26-01-1951

Flaps udskiftet, Stationsværksted Karup.

30-01-1951

Eskadrille 724.

14-03-1951

Tildelt Eskadrille 723.

07-05-1951

Venstre jetpipe udskifte, Stationsværksted Karup.

09-05-1951

Eskadrille 723.

31-07-1951

Vindskærm udskiftet, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup.

17-08-1951

Eskadrille 723.

10-1951

Begge motorer udskiftet, Stationsværksted Karup.

18-01-1952

Eskadrille 723.

08-1952

400-timers eftersyn, Stationsværksted Karup.

11-09-1952

Eskadrille 723.

01-12-1952

43-474 overflyttes til Flyveskolens jagerkursus på Flyvestation Aalborg.

01-12-1953

Tildelt Eskadrille 724.

22-09-1954

43-474 havde et mindre havari. Detailer ukendt.

08-11-1954

600-timers eftersyn, Stationsværksted Ålborg.

23-11-1954

Eskadrille 724.

27-04-1955

Centralværksted, Flyvestation Ålborg.

10-05-1955

Eskadrille 724.

18-06-1955

43-474 havarerede 500 meter før banen ved Flyvestation Ålborg.

Under indflyvning havde 43-474 en større nedstigningshastighed end normalt.

Piloten valgte at lave et "go-around", men motoren kunne ikke komme hurtigt nok op i omdrejninger og stallede. Flyet ramte jorden med højre vinge så hårdt, at højre tiptank faldt af og højre hovedhjul blev beskadiget.

Flyet kom dog i luften igen og foretog en mavelanding på banen.

 

Flyverløjtnant Dick Holm blev reddet.

Picture
Copyright © 2024 www.Stall.Dk. All rights reserved