|
|
|
|
|
03-02-1950
|
G5-307 (43-474) havde første flyvning. |
|
|
01-03-1950
|
G5-307 stod klar ved fabrikken og blev registreret som 43-474. |
|
|
01-03-1950
|
Leveringsflyvningen blev påbegyndt med kaptajnløjtnant C. S. Sørensen ved roret, fra RAF Moreton Valance til RAF Manston. |
|
|
02-03-1950
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland. |
|
|
02-03-1950
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup. |
|
|
02-03-1950
|
43-474 ankom til Kastrup. |
|
|
06-03-1950
|
Tildelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads. |
|
|
08-01-1951
|
3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723. |
|
|
19-01-1951
|
43-474 udlånes sammen med seks Meteor F Mk.4 til Eskadrille 724, indtil de modtager de nyindkøbte Gloster Meteor F Mk.8. |
|
|
26-01-1951
|
Flaps udskiftet, Stationsværksted Karup. |
|
|
30-01-1951
|
Eskadrille 724. |
|
|
14-03-1951
|
Tildelt Eskadrille 723. |
|
|
07-05-1951
|
Venstre jetpipe udskifte, Stationsværksted Karup. |
|
|
09-05-1951
|
Eskadrille 723. |
|
|
31-07-1951
|
Vindskærm udskiftet, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup. |
|
|
17-08-1951
|
Eskadrille 723. |
|
|
10-1951
|
Begge motorer udskiftet, Stationsværksted Karup. |
|
|
18-01-1952
|
Eskadrille 723. |
|
|
08-1952
|
400-timers eftersyn, Stationsværksted Karup. |
|
|
11-09-1952
|
Eskadrille 723. |
|
|
01-12-1952
|
43-474 overflyttes til Flyveskolens jagerkursus på Flyvestation Aalborg. |
|
|
01-12-1953
|
Tildelt Eskadrille 724. |
|
|
22-09-1954
|
43-474 havde et mindre havari. Detailer ukendt. |
|
|
08-11-1954
|
600-timers eftersyn, Stationsværksted Ålborg. |
|
|
23-11-1954
|
Eskadrille 724. |
|
|
27-04-1955
|
Centralværksted, Flyvestation Ålborg. |
|
|
10-05-1955
|
Eskadrille 724. |
|
|
18-06-1955
|
43-474 havarerede 500 meter før banen ved Flyvestation Ålborg.
Under indflyvning havde 43-474 en større nedstigningshastighed end normalt.
Piloten valgte at lave et "go-around", men motoren kunne ikke komme hurtigt nok op i omdrejninger og stallede. Flyet ramte jorden med højre vinge så hårdt, at højre tiptank faldt af og højre hovedhjul blev beskadiget.
Flyet kom dog i luften igen og foretog en mavelanding på banen.
Flyverløjtnant Dick Holm blev reddet. |
|