|
|
|
|
|
03-02-1950
|
G5-305 (43-472) havde første flyvning. |
|
|
14-02-1950
|
G5-305 stod klar ved fabrikken og blev registreret som 43-472. |
|
|
14-02-1950
|
Leveringsflyvningen blev påbegyndt med flyverløjtnant E. H. Krum-Hansen ved roret, fra RAF Moreton Valance til RAF Manston. |
|
|
17-02-1950
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland. |
|
|
17-02-1950
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup. |
|
|
17-02-1950
|
43-472 ankom til Kastrup. |
|
|
24-02-1950
|
Tilfdelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads. |
|
|
12-12-1950
|
Reparation af beklædning under venstre centralplan, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup. |
|
|
13-01-1951
|
3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723. |
|
|
15-01-1951
|
43-472 udlånes sammen med seks Meteor F Mk.4 til Eskadrille 724, indtil de modtager de nyindkøbte Gloster Meteor F Mk.8. |
|
|
03-1951
|
Til Eskadrille 723. |
|
|
17-04-1951
|
Defekte ribber i hjulbrønden udskiftet, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup. |
|
|
27-04-1951
|
Eskadrille 723. |
|
|
19-05-1951
|
Kontrol af nagler i balanceklapperne, konservering af motorerne og 150-timers eftersyn, Stationsværksted Karup. |
|
|
21-05-1951
|
Reparation af beklædning under venstre centralplan, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup. |
|
|
30-06-1951
|
Eftersyn fortsat, Stationsværksted Karup. |
|
|
27-07-1951
|
Eskadrille 723. |
|
|
02-07-1952
|
43-472 havde et mindre havari. Detailer ukendt. |
|
|
10-07-1952
|
Ny canopy type monteret. |
|
|
15-09-1952
|
43-472 havde et mindre havari. Detailer ukendt. |
|
|
15-09-1952
|
Canopy udskiftet og reparation af flykroppen, Centralværksted Vest, Flyvestation Karup. |
|
|
30-09-1952
|
Eskadrille 723. |
|
|
01-12-1952
|
43-472 overflyttes til Flyveskolens jagerkursus på Flyvestation Aalborg. |
|
|
07-1953
|
400 timers eftersyn, Stationsværksted Ålborg. |
|
|
03-09-1953
|
Flyveskolens Jagerkursus. |
|
|
01-12-1953
|
Tildelt Eskadrille 724. |
|
|
11-05-1954
|
Under flyvning i 34.000 ft (10.363 meter) fik 43-472 motorstop. Flyverløjtnant II A. M. Thomsen forsøgte at genstarte motorerne, men det mislykkedes, da der ikke var strøm – forårsaget af forkert kontaktopsætning. Piloten svævede mod landing på Flyvestation Vandel, men da hovedbanen endnu ikke var færdig, ramte flyet en jernbanesvelle, hvilket rev venstre hovedhjul af. Flyet fortsatte over til venstre banekant.
Flyverløjtnant II A. M. Thomsen blev reddet, mens flyet fik store skader ved hændelsen.
Årsag: Luft i brændstofsystemet.
|
|
|
12-05-1954
|
43-472 blev adskilt for transport til Flyvestation Ålborg. |
|
|
15-05-1954
|
Reparation efter mavelandingen, Centralværksted, Flyvestation Ålborg. |
|
|
14-03-1955
|
43-472 færdig efter reparation, Stationsværksted Ålborg. |
|
|
28-03-1955
|
Prøveflyvning, flyverløjtnant II A. M. Thomsen. |
|
|
31-03-1955
|
Eskadrille 724. |
|
|
17-06-1955
|
600-timers eftersyn, Stationsværksted Ålborg. |
|
|
09-07-1955
|
Eskadrille 724. |
|
|
07-03-1956
|
43-472 havde sin sidste flyvning. Pilot: Flyverløjtnant II W. H. M. Jørgensen. |
|
|
10-03-1956
|
43-472 udfases af Flyvevåbnet.
Efterfølgende opmagasineret ved Stationsværksted Ålborg.
|
|
|
30-08-1961
|
Kannibaliseret og ophugget. |
|