|
|
|
|
|
03-11-1949
|
G5-301 (43-468) havde første flyvning. |
|
|
01-12-1949
|
G5-301 stod klar ved fabrikken og blev registeret som 43-468. |
|
|
01-12-1949
|
Leveringsflyvningen blev påbegyndt med Søløjtnant C. S. Børgesen ved roret, fra RAF Moreton Valance til RAF Manston. |
|
|
05-12-1949
|
Leveringsflyvningen fortsat, fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland. |
|
|
06-12-1949
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup. |
|
|
06-12-1949
|
43-468 ankom til Kastrup. |
|
|
09-12-1949
|
Tilfdelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads. |
|
|
08-01-1951
|
3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723. |
|
|
15-01-1951
|
43-468 udlånes sammen med seks Meteor F MK.4 til Eskadrille 724 indtil de modtager de nyindkøbte Gloster Meteor F. Mk.8. |
|
|
03-1951
|
Til Eskadrille 723. |
|
|
09-05-1951
|
Under et 4-skibsformation nord for Holstebro, skulle 43-466 ført af flyverløjtnant II P.E. Sørensen, lave et formationsskift.
Under formationsskiftet kolliderede 43-466 med 43-468 ført af løjtnant H.C.T. Halken.
Løjtnant H.C.T. Halken nåede efter flere forsøg ud af 43-468, mens flyverløjtnant II P.E. Sørensen aldrig nåede ud af 43-466 og omkom. |
|