|
|
|
|
|
21-10-1949
|
G5-299 (43-466) havde første flyvning. |
|
|
06-11-1949
|
G5-299 stod klar ved fabrikken og blev registreret som 43-466. |
|
|
10-11-1949
|
Leveringsflyvningen blev påbegyndt med Søløjtnant C. S. Børgesen ved roret, fra RAF Moreton Valance til RAF Manston. |
|
|
11-11-1949
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland. |
|
|
13-11-1949
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup. |
|
|
13-11-1949
|
43-466 ankom til Kastrup. |
|
|
22-11-1949
|
Tildelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads. |
|
|
08-01-1951
|
3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723. |
|
|
15-01-1951
|
43-466 udlånt sammen med seks Meteor F Mk.4 til Eskadrille 724, indtil de modtog de nyindkøbte Gloster Meteor F Mk.8. |
|
|
03-1951
|
Tilbage til Eskadrille 723. |
|
|
09-05-1951
|
Under en fire-skibs formation nord for Holstebro skulle 43-466, ført af Flyverløjtnant II P. E. Sørensen, foretage et formationsskift.
Under manøvren kolliderede 43-466 med 43-468, ført af Løjtnant H. C. T. Halken.
Løjtnant Halken nåede efter flere forsøg at springe ud af 43-468 med faldskærm, mens Flyverløjtnant II P. E. Sørensen aldrig nåede ud af 43-466 og omkom. |
|