|
|
|
|
|
28-09-1949
|
G5-297 (43-464) havde første flyvning. |
|
|
06-10-1949
|
G5-297 stod klar ved fabrikken og blev registreret som 43-464. |
|
|
06-10-1949
|
Leveringsflyvningen blev påbegyndt med kaptajnløjtnant J. Brodersen ved roret. Ruten gik fra RAF Moreton Valance til RAF Tangmere og videre til Twente Air Base i Holland.
Under landing på RAF Tangmere punkterede 43-464 på højre hovedhjul. |
|
|
07-10-1949
|
Under takeoff fra RAF Tangmere faldt droptanken af 43-464, og kaptajnløjtnant J. Brodersen måtte returnere til RAF Tangmere.
|
|
|
08-10-1949
|
Leveringsflyvningen fortsatte efter montering af ny droptank.
Ruten gik fra RAF Tangmere til Twente Air Base i Holland for tankning og videre til Kastrup.
|
|
|
08-10-1949
|
43-464 ankom til Kastrup. |
|
|
08-10-1949
|
Modtagelseseftersyn ved 2. Luftflotille, Kastrup Syd. |
|
|
21-10-1949
|
Tildelt 3. Luftflotille ved Kastrup Syd. |
|
|
11-1949
|
43-464 flyttede med 3. Luftflotille til Karup Flyveplads. |
|
|
08-01-1951
|
3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723. |
|
|
15-01-1951
|
43-464 udlånes sammen med seks Meteor F Mk.4 til Eskadrille 724, indtil de modtager de nyindkøbte Gloster Meteor F Mk.8. |
|
|
03-1951
|
Til Eskadrille 723. |
|
|
25-07-1951
|
150-timers eftersyn, stationsværksted Karup. |
|
|
16-07-1952
|
300-timers eftersyn, stationsværksted Karup. |
|
|
01-12-1952
|
43-464 overflyttes til Flyveskolens jagerkursus på Flyvestation Aalborg. |
|
|
05-05-1953
|
43-464 havde et større havari. Detaljer ukendt. |
|
|
05-1953
|
Reparation, stationsværksted Aalborg. |
|
|
01-12-1953
|
Tildelt Eskadrille 724 (stadig ved centralværksted, Flyvestation Aalborg). |
|
|
28-01-1954
|
Eskadrille 724, Flyvestation Ålborg. |
|
|
28-04-1954
|
43-464 havde et mindre havari. Detaljer ukendt. |
|
|
09-06-1954
|
43-464 havde et mindre havari. Detaljer ukendt. |
|
|
04-08-1954
|
450-timers eftersyn, stationsværksted Aalborg. |
|
|
18-09-1954
|
Eskadrille 724, Flyvestation Ålborg. |
|
|
12-05-1955
|
600-timers eftersyn, stationsværksted Aalborg. |
|
|
10-06-1955
|
Eskadrille 724, Flyvestation Ålborg. |
|
|
27-06-1955
|
Under flyvning sprængtes 43-464’s canopy i 8.000 ft (2.438 meter) med 320 kt (592 km/t), og den ramte højre nacelle og heleplan.
Både flyverløjtnant K. A. Petersen og flyet kom sikkert ned på jorden. |
|
|
27-06-1955
|
Reparation efter hændelse, stationsværksted Aalborg. |
|
|
06-07-1955
|
Eskadrille 724, Flyvestation Ålborg. |
|
|
19-07-1955
|
Under eftersyn eksploderede hovedtanken på 43-464.
En tekniker blev forbrændt under episoden.
|
|
|
28-07-1955
|
43-464 slettet fra Flyvevåbnets liste. |
|