|
|
|
|
|
28-10-1949
|
G5-296 (43-463) havde første flyvning. |
|
|
08-11-1949
|
G5-296 stod klar ved fabrikken og blev registeret som 43-463. |
|
|
10-11-1949
|
Leveringsflyvningen blev påbegyndt med kaptajnløjtnant J. Brodersen ved roret fra RAF Moreton Valance til RAF Manston. |
|
|
11-11-1949
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland. |
|
|
13-11-1949
|
Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup. |
|
|
13-11-1949
|
43-463 ankom til Kastrup. |
|
|
13-11-1949
|
Modtagelseseftersyn ved 2. Luftflotille, Kastrup Syd. |
|
|
22-11-1949
|
Tilfdelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads. |
|
|
01-1951
|
StationsVærksted Karup |
|
|
08-01-1951
|
3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723 (stadig ved stationsværksted Karup). |
|
|
30-03-1951
|
Eskadrille 723, Flyvestation Karup. |
|
|
07-07-1952
|
300 timers eftersyn, Stationsværksted Karup. |
|
|
18-08-1952
|
Eskadrille 723 |
|
|
21-08-1952
|
43-463 havde et mindre havari. Detailer ukendt. |
|
|
23-08-1952
|
43-463 havde et mindre havari. Detaljer ukendt. |
|
|
01-12-1952
|
43-463 overflyttes til Flyveskolens jagerkursus på Flyvestation Aalborg. |
|
|
21-04-1953
|
Under flyvning fik 43-463 et birdstrike fra en måge på næseskærmen. Piloten, sergent F. Pedersen, kom uskadt fra hændelsen. |
|
|
29-06-1953
|
Under en testflyvning havarerede 43-463 med høj hastighed ved Hagedyb mellem Nibe og Aggersund.
Flyet fik kraftige rystelser under flyvningen, hvorpå vingerne blev overbelastet og begge vinger desintegrerede i luften.
Flyverløjtnant P. W. Brodersen omkom.
“Billedet viser resterne af 43-463 i en hangar på Flyvestation Aalborg efter bjærgningen (Foto via NHL Arkiv).” |
|