43-463 (43-463)

Fly oversigt

Data
 
FLV: 43-463
C/N: G5-296
Registrering: 43-463
Version: G.41G Meteor F Mk. 4
Leveringsdato: 13-11-1949
Udfasningsdato: 29-06-1953
Flyvetimer:
- Levering: 6 timer 20 minutter
- Udfasning: 406 timer 20 minutter
- Nuværende:

Hændelser

Dato Hændelse  
 
28-10-1949

G5-296 (43-463) havde første flyvning.

08-11-1949

 G5-296 stod klar ved fabrikken og blev registeret som 43-463.

10-11-1949

Leveringsflyvningen blev påbegyndt med kaptajnløjtnant J. Brodersen ved roret fra RAF Moreton Valance til RAF Manston.

11-11-1949

Leveringsflyvningen fortsatte fra RAF Manston til Twente Air Base i Holland.

13-11-1949

Leveringsflyvningen fortsatte fra Twente Air Base til Kastrup.

13-11-1949

43-463 ankom til Kastrup.

13-11-1949

Modtagelseseftersyn ved 2. Luftflotille, Kastrup Syd.

22-11-1949

Tilfdelt 3. Luftflotille, Karup Flyveplads.

01-1951

StationsVærksted Karup

08-01-1951

3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723 (stadig ved stationsværksted Karup).

30-03-1951

Eskadrille 723, Flyvestation Karup.

07-07-1952

300 timers eftersyn, Stationsværksted Karup.

18-08-1952

Eskadrille 723

21-08-1952

43-463 havde et mindre havari. Detailer ukendt.

23-08-1952

43-463 havde et mindre havari. Detaljer ukendt.

01-12-1952

43-463 overflyttes til Flyveskolens jagerkursus på Flyvestation Aalborg.

21-04-1953

Under flyvning fik 43-463 et birdstrike fra en måge på næseskærmen. Piloten, sergent F. Pedersen, kom uskadt fra hændelsen.

29-06-1953

Under en testflyvning havarerede 43-463 med høj hastighed ved Hagedyb mellem Nibe og Aggersund.

Flyet fik kraftige rystelser under flyvningen, hvorpå vingerne blev overbelastet og begge vinger desintegrerede i luften.

 

Flyverløjtnant P. W. Brodersen omkom.

 

“Billedet viser resterne af 43-463 i en hangar på Flyvestation Aalborg efter bjærgningen (Foto via NHL Arkiv).”

Highslide JS
Picture
Copyright © 2024 www.Stall.Dk. All rights reserved