|
|
|
|
|
28-09-1949
|
G5-294 (43-461) havde første flyvning. |
|
|
06-10-1949
|
G5-294 stod klar ved fabrikken og blev registeret som 43-461. |
|
|
06-10-1949
|
Leveringsflyvningen blev påbegyndt med Kommandørkaptajn Erik Rasmussen ved roret. Ruten gik fra RAF Moreton Valance til RAF Tangmere og videre til Twente Air Base i Holland. |
|
|
07-10-1949
|
Leveringsflyvningen fortsatte. Efter take-off fra Twente Air Base i Holland måtte Kommandørkaptajn Erik Rasmussen returnere til Twente Air Base på grund af problemer med gyroen.
43-461 fortsatte senere turen fra Twente Air Base til Kastrup.
|
|
|
07-10-1949
|
43-461 ankom til Kastrup. |
|
|
07-10-1949
|
Modtagelseseftersyn ved 2. Luftflotille, Kastrup Syd. |
|
|
21-10-1949
|
Tilfdelt 3. Luftflotille ved Kastrup Syd. |
|
|
11-1949
|
43-461 flytte med 3. Luftflotille til Karup Flyveplads. |
|
|
08-01-1951
|
3. Luftflotille ændret til Eskadrille 723. |
|
|
07-01-1952
|
Under motorafprøvning blev flyvematros B. Nielsen delvist suget ind i venstre motors nacelle.
Motoren var oppe på cirka 12.000 omdrejninger, da flyvematros B. Nielsen rakte hånden frem for at mærke luftstrømmen. Luftstrømmen var imidlertid så kraftig, at den løftede ham op og sugede ham ind i motoren.
Oversergent P. E. Leth, som sad i cockpittet, fik hurtigt stoppet motoren og reddet flyvematros B. Nielsen ud.
Oversergent P. E. Leth blev idømt 10 dages kvarterarrest for at have glemt at påsætte sikkerhedsgitteret foran motorindsugningen.
|
|
|
03-04-1952
|
Under flyvning fik 43-461 problemer med motor og understel, og Flyverløjtnant II N. S. Andersen måtte lave en mavelanding på bane 27 på Flyvestation Karup. |
|
|
04-04-1952
|
Reparation efter mavelanding. |
|
|
13-08-1952
|
Tilbage i tjeneste ved Eskadrille 723. |
|
|
1952
|
300 timers eftersyn, Stationsværksted Ålborg. |
|
|
01-12-1952
|
43-461 overflyttes til Flyveskolens Jagerkursus på Flyvestation Aalborg. |
|
|
08-1953
|
Til Stationsværksted Ålborg. |
|
|
11-1953
|
Til Centralværksted Flyvestation Ålborg. |
|
|
01-12-1953
|
Tildelt Eskadrille 724 (stadig ved Centralværksted Ålborg). |
|
|
04-03-1954
|
Eskadrille 724, Flyvestation Ålborg. |
|
|
12-05-1954
|
43-461 havde et mindre havari. Detailer ukendt. |
|
|
03-06-1954
|
Reperation af hoodsprosse ved Stationsværksted Ålborg. |
|
|
04-06-1954
|
43-461 havde et mindre havari. Detailer ukendt. |
|
|
05-08-1954
|
450 timers eftersyn, Stationsværksted Ålborg. |
|
|
26-09-1954
|
43-461 havde et mindre havari. Detailer ukendt. |
|
|
15-10-1954
|
43-461 havde et mindre havari. Detailer ukendt. |
|
|
27-04-1955
|
600 timers eftersyn, Stationsværksted Ålborg. |
|
|
18-01-1956
|
43-461 havde sidste flyvning. Flyverløjtnant II L. Villandsen. |
|
|
19-01-1956
|
Udfaset fra Flyvevåbent og opmagasineret ved Stationsværksted Ålborg. |
|
|
21-07-1957
|
Afsat til Tøjhusmuseet, opmagasineret på Flyvestation Ålboorg. |
|
|
1988
|
43-461 blev renoveret og malet for museumsbrug. |
|
|
04-05-1988
|
43-461 blev transporteret til Danmarks Flyvemuseum, Billund. |
|
|
11-06-1998
|
43-461 flyttet til Danmarks Flyvemuseum, Helsingør. |
|