|  |  |  | 
                  
                    | 11-07-1963 | 104896 havde sin første flyvning (testflyvning) fra Cartierville Lufthavn ved Canadairs fabrik Montreal, Quebec, Canada. |  | 
                  
                    | 19-08-1963 | 104896 stod klar ved Canadair. |  | 
                  
                    | 05-09-1963 | Godkendelsestjek ved RCAF 2. fighter Wing, RCAF Station Grostenquin, Frankrig.
 |  | 
                  
                    | 07-02-1964 | Tildelt RCAF 4. fighter Wing, CFB
Baden-Soellingen, Tyskland. |  | 
                  
                    | 24-06-1970 | Sidste flyvning for RCAF. |  | 
                  
                    | 17-09-1971 | 104896 blev solgt til Det Danske Flyvevåben. |  | 
                  
                    | 15-06-1972 | 104896 ankom til Flyvestation Ålborg med Southern Air Transport
L-100 Hercules. |  | 
                  
                    | 14-02-1974 | Overdrages til Eskadrille 723. |  | 
                  
                    | 23-06-1983 | R-896 havde sin sidste flyvning for Flyvevåbnet. |  | 
                  
                    | 01-07-1983 | R-896 blev udfaset af Flyvevåbnet. |  | 
                  
                    | 14-06-1989 | Flyve Materielkommandoen (FMK) giver tilladelse til, at R-896 bliver udlånt til Nordsjællands Flymuseum. |  | 
                  
                    | 06-09-1989 | R-896 bliver transporteret til Flyvestation Værløse via Flyvevåbnets C-130H, for dernæst at blive fragtet til Nordsjællands Flymuseum ad landevejen. I dag hedder museet Danmarks Tekniske Museum i Helsingør. R-896 er stadig at finde på museet, blandt mange andre fly og biler. |  |