|
|
|
16-08-1971
|
35.1113 stod klar ved Saabs flyfabrik i Linköping, Sverige.
|
|
08-09-1971
|
35.1113 har første flyvning.
|
|
08-11-1971
|
Ankom til Flyvestation Karup og overdrages til Flyvevåbnet.
|
|
08-11-1971
|
Overdraget til Eskadrille 729.
|
|
15-12-1974
|
Efter landing på Flyvestation Karup havde bremserne ingen effekt på
grund af et islag på banen. AR-113 blev stoppet ved hjælp af
indfangningswirer.
|
|
03-01-1979
|
Under bugsering på Flyvestation Karup, kollapsede højre
hovedunderstel. AR-113 slog som føgler af kollapset, højre
vingetip i jorden hvorved den fik mindre skader på
undersiden.
|
|
04-01-1991
|
AR-113 gled i et sving under taxikørsel så et af hovedhjulene ente
i græsset.
|
|
17-12-1993
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
31-12-1993
|
AR-113 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
01-01-1995
|
Overdraget til Flyvevåbents Historiske Samling, Flyvestation Karup.
|
|
22-11-1996
|
AR-113 blev tildelt Draken Team Karup.
Draken Team er en forening med passion til de pensionerede Drakenfly. Foreningen har to drakenfly (AR-113 og AT-158) i deres samling, som bliver vedligeholdt til næsten flyveklar tilstand.
|
|