|
|
|
26-05-1971
|
35.1108 stod klar ved Saabs flyfabrik i Linköping, Sverige.
|
|
02-08-1971
|
35.1108 har første flyvning.
|
|
31-08-1971
|
Ankom til Flyvestation Karup og overdrages til Flyvevåbnet.
|
|
31-08-1971
|
Overdraget til Eskadrille 729.
|
|
16-03-1992
|
AR-108 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
23-10-1992
|
Efter Touchdown på Flyvestation Karup, fik AR-108 en hjulsprængning
på højre hovedhjul. Flyet fik betydelige skader på højre
hovedunderstel og hjulbrønd og pinolrøret blev bøjet ved uheldet.
Flyvevåbnet besluttede ikke at reparere flyet pga. den forestående
udfasning.
|
|
20-06-1994
|
AR-108 blever overdraget til ABDR center på Flyvestation Karup.
|
|
01-06-1997
|
AR-108 står nu opmagasineret på Flyvestation Karup og bliver nu og
da brugt til træning for BOR (Brand og Redning) med for eksempel
bjærgningstræning efter en mavelanding.
|
|
10-09-2013
|
AR-108 ankommer til Österlens Flygmuseum i Skåne (Link) i Sverige, og flyet er nu udstillet på museet. |
|