|
|
|
14-05-1971
|
35.1106 stod klar ved Saabs flyfabrik i Linköping, Sverige.
|
|
03-06-1971
|
35.1106 har første flyvning.
|
|
24-06-1971
|
Ankom til Flyvestation Karup og overdrages til Flyvevåbnet.
|
|
24-06-1971
|
Overdraget til Eskadrille 729.
|
|
26-06-1978
|
AR-106 kørte ud over baneenden, efter landing på Flyvestation Karup.
Årsag: Aquaplaning. |
|
03-09-1985
|
AR-106 kørte af banen efter landing på Flyvestation Karup.
Årsag. Ar-106 havde for stor fart da både bremseskærmen svigtede
og en bremsefejl pga. overophedede bremser.
AR-106 fik store skade ved ulykken.
|
|
24-08-1992
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
04-11-1992
|
AR-106 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
10-02-1994
|
AR-106 blev solgt til Flight Test Dynamics på Mojave airport i USA.
|
|
15-08-1995
|
Ankom til Port Hueneme, USA og indregistreret som N106XD.
|
|
2002
|
AR-106 (N106XD) bliver flyttet til Chino Airport for opmagasinering. |
|
09-01-2018
|
Civilregistrering, N106XD, annulleret. |
|
07-2019
|
AR-106 blev doneret til Estrella Warbirds Museum, Paso Robles i USA. |
|