|
|
|
11-02-1971
|
35.1017 stod klar ved Saabs flyfabrik i Linköping, Sverige.
|
|
04-03-1971
|
35.1017 har første flyvning.
|
|
29-04-1971
|
Ankom til Flyvestation Karup og overdraget til Flyvevåbnet.
|
|
30-04-1971
|
Overdraget til Eskadrille 725.
|
|
15-09-1978
|
Under en landing på Flyvestation Karup, ville piloten bruge bremseskærmen. Men ved et udheld valgte han Gear up (understel up). Understellet kollapsede og flyet fortsatte ned at banen på droptankene.
Årsag: Selv om at Gear up blev valgt, skulle der ikke ske noget efter touch down. Men pga. at sikkerheds microswitch var defekt kollapsede understellet. |
|
09-12-1987
|
Ved take-off havde A-017 slidbaneseperation, samt hydraulik fejl.
Flyet kørte af banen på Flyvestation Tirstrup pga. manglede
bremseeffekt.
|
|
18-11-1991
|
Sidste flyvning for Eskadrille 725.
|
|
25-11-1991
|
Overdraget til Eskadrille 729.
|
|
25-05-1993
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
07-06-1993
|
A-017 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
09-06-1994
|
A-017 blev tildelt Danmarks Flyvemuseum i Billund.
|
|
11-03-2003
|
A-017 får en ny plads på Skive Kaaerne ved ABC Skolen.
|
|
30-11-2011
|
A-017 flyttets til Hjallerup Mekaniske Museum, hvor den bliver udstillet. |
|